Αβοκάντο: Ένας θησαυρός στο τραπέζι μας

abokanto
3 λεπτά διάβασμα

Αβοκάντο: Ένας θησαυρός στο τραπέζι μας

Το αβοκάντο, είναι ένα φρούτο-καρπός που προέρχεται από τις τροπικές περιοχές του Μεξικού και της Κεντρικής Αμερικής. Ενώ κάποτε θεωρούνταν εξωτικό, σήμερα είναι απόλυτα ενσωματωμένο στην κουζίνα μας. Και όπως φαίνεται, αυτό δεν είναι καθόλου άσχημο για την υγεία μας. Είναι γεμάτο θρεπτικές ουσίες και έχει θετική επίδραση στην υγεία μας.

Θρεπτική Αξία:

Η θερμιδική του αξία διαφέρει ανάλογα με το μέγεθος του. Ένα μέσο αβοκάντο (περίπου 200 γραμμάρια) περιέχει περίπου 322 θερμίδες. Αυτές οι θερμίδες προέρχονται κυρίως από τα λιπαρά που περιέχει, δηλαδή 15 γραμμάρια λιπαρά ανά 100 γραμμάρια. Είναι πλούσιο σε καλά λιπαρά οξέα, ιδιαίτερα τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, τα οποίο βοηθούν στη μείωση της “κακής” χοληστερόλης. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε κάλιο, που ελέγχει την αρτηριακή πίεση, και σε φυτοστερόλες που αντιμετωπίζουν την υψηλή χοληστερόλη. Επιπλέον, περιέχει φυλλικό οξύ, βιταμίνη Ε, βιταμίνη K, και βιταμίνη C, που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Οφέλη στην υγεία: 

  1. Επίδραση στην Καρδιαγγειακή Υγεία: Τα οφέλη του αβοκάντο για την καρδιαγγειακή υγεία είναι αξιοσημείωτα. Η παρουσία των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων βοηθά στη μείωση της φλεγμονής και της αρτηριακής πίεσης. Επιπλέον, το κάλιο και τα φυτοστερόλες βοηθούν στον έλεγχο της υψηλής αρτηριακής πίεσης.
  2. Αντιοξειδωτική δράση: Το αβοκάντο περιέχει καροτενοειδή, όπως το λουτεΐνη και το νεοξανθίνη, που έχουν αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες. Επίσης, η γλουταθειόνη που προστατευεί τον οργανισμό μας από τις ελεύθερες ρίζες, τις τοξίνες και δυνητικά όλες τις επιβλαβείς ουσίες.
  3. Στήριξη του Πεπτικού Συστήματος: Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε διαλυτές ίνες, που βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, προάγοντας την υγεία του εντέρου και την κανονική κίνηση των εντέρων.
  4. Προσφέρει Ενέργεια: Με το υψηλό ποσοστό μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, προσφέρει μακροπρόθεσμα ενέργεια χωρίς τα αρνητικά εφέ των κορεσμένων λιπαρών.

Πως να το εντάξω στη διατροφή μου;

Το αβοκάντο είναι ένα πολύ ευέλικτο τρόφιμο που μπορεί να ενταχθεί στη διατροφή σας με πολλούς τρόπους. Ακολουθούν μερικές ιδέες για να το ενσωματώσετε στη διατροφή σας:

  1. Γκουακαμόλε:

Το γκουακαμόλε είναι μια δημοφιλής Μεξικανική σάλτσα που φτιάχνεται με αβοκάντο, ντομάτα, κρεμμύδι, φρέσκο κορίαντρο, λεμόνι και αλάτι. Μπορείτε να την απολαύσετε με τσιπς, ψωμί πίτα, ή ως γαρνιτούρα σε πολλά φαγητά.

Δες τη συνταγή εδώ

  1. Σαλάτες:

Προσθέστε φρέσκo αβοκάντο σε πράσινες σαλάτες. Η πλούσια γεύση του θα προσθέσει ευχάριστη υφή και θρεπτική αξία. Προσοχή όμως στο έξτρα ελαιόλαδο ή/και τους ξηρούς καρπούς. 

  1. Δημιουργικά τοστ:

Απλώστε λεπτές φέτες αβοκάντο σε φρυγανισμένο ψωμί. Προσθέστε λίγο αλάτι, πιπέρι, και μερικές φέτες ντομάτας και αυγό για ένα νόστιμο πρωινό, βραδινό ή σνακ.

Δες τη συνταγή για το αβοκάντο τοστ

  1. Σάντουιτς:

Προσθέστε φέτες αβοκάντο ή guacamole στα σάντουιτς σας αντί για μαγιονέζα. Ταιριάζει τέλεια με κοτόπουλο, αυγό, τυρί, σολομό και λαχανικά.

Δες τη συνταγή για τα Σπιτικά bagel με guacamole 

  1. Smoothies:

Προσθέστε μισό αβοκάντο σε ένα smoothie για πλούσια υφή και θρεπτική αξία. Συνδυάστε το με φρούτα, γιαούρτι, και χυμό για ένα γευστικό και υγιεινό πρωινό ή σνακ.

  1. Επιδόρπια:

Φτιάξτε παγωτό ή σοκολατένια πουτίγκα με αβοκάντο. Η πλούσια υφή του το καθιστά ιδανικό για επιδόρπια.

Συμπέρασμα

Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και προσφέρει μια σειρά από οφέλη για την υγεία και τη διαχείριση βάρους. Προσπαθήστε να το ενσωματώσετε σε διάφορες συνταγές για να απολαύσετε όλα τα οφέλη του ενώ παράλληλα δώστε προσοχή στη μερίδα καθώς είναι θερμιδικά πυκνό!

Αφήστε μια απάντηση

Icon

5,0 88 reviews