Βιταμίνη C

estudio bloom ezqnxsqUZ80 unsplash scaled
2 λεπτά διάβασμα

Η βιταμίνη C, γνωστή και ως ασκορβικό οξύ, είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη γνωστή για την αντιοξειδωτική της δράση που δικαίως χαρακτηρίζεται ως υπερφάρμακο.

Οι σημαντικότερες λειτουργίες της είναι:
  • Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος
  • Προστασία των κυττάρων και διατήρησή της υγείας τους
  • Διατήρηση υγιούς δέρματος, αιμοφόρων αγγείων, οστών και χόνδρων
  • Σύνθεση κολλαγόνου και επούλωση πληγών
Η έλλειψη της

Η έλλειψη βιταμίνης C προκαλεί μια σπάνια ασθένεια, το σκορβούτο. Μερικά από τα συμπτώματα που υποδεικνύουν έλλειψη είναι οι πετέχειες, η εύκολη δημιουργία μωλώπων, η κούραση και η αδυναμία, η αργή επούλωση των πληγών, οι πόνοι στους μυς και στις αρθρώσεις, το ξηρό και ευαίσθητο δέρμα, το πρήξιμο ή η ξαφνική αιμορραγία των ούλων και το ασθενές ανοσοποιητικό σύστημα.

Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C:
  • πορτοκάλι και ο χυμός του
  • λεμόνι και ο χυμός του
  • πιπεριές
  • ακτινίδιο
  • φράουλες
  • φραγκοστάφυλα
  • μούρα
  • μπρόκολο
  • λαχανάκια Βρυξελλών
  • ντομάτα
Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη
  • Ενήλικες Άνδρες: 90mg
  • Ενήλικες Γυναίκες: 75mg
  • Εγκυμοσύνη: 115mg
  • Θηλασμός: 120mg
  • Καπνιστές: επιπλέον 35mg

Πηγή: European Food Safety Authority (EFSA)

Φυσικά αυτές οι συστάσεις αναφέρονται σε υγιείς ενήλικες. Αν θέλουμε να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας ή να προστατευτούμε από κάποιο κρυολόγημα η ημερήσια ανάγκη μας σε βιταμίνη c μπορεί να φτάσει και 10 φορές πάνω από τις συστάσεις.

Παρόλα αυτά, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με την αλόγιστη χρήση συμπληρωμάτων διατροφής καθώς το ανώτατο όριο πρόσληψης είναι στα 1000mg ανά ημέρα. Για παράδειγμα, 1 πορτοκάλι περιέχει κατά προσέγγιση 53 mg βιταμίνης C. Άρα τα συμπληρώματα διατροφής που φτάνουν ως και 1000 mg σε συνδυασμό με μια διατροφή πλούσια σε τροφές με βιταμίνη C μπορεί να οδηγήσει σε υπερφόρτωση.

Συμβουλές για την καλύτερη απορρόφηση της

Όπως αναφέρεται παραπάνω, στοχεύοντας σε μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνη C μπορούμε εύκολα να υπερβούμε και το ανώτατο όριο κατανάλωσης. Το θέμα όμως είναι αν τελικά απορροφάται από τον οργανισμό μας. Έτσι προτείνεται:

  • Να καταναλώνουμε ολόκληρο το φρούτο αντί για το χυμό του.
  • Αν επιθυμούμε το χυμό, να το καταναλώνουμε αμέσως καθώς χάνεται μεγάλη ποσότητα της βιταμίνης όταν έρχεται σε επαφή με το οξυγόνο.
  • Καταναλώνουμε χοντροκομμένα τα λαχανικά. Όταν τα ψιλοκόβουμε οξειδώνονται και χάνουν την βιταμίνη C.
  • Βράζουμε τα λαχανικά όσο το δυνατό σε λιγότερο χρόνο και νερό.

Αν θες να δεις αν βάσει το γενετικό σου προφίλ, θα έχεις όφελος από την αύξηση της κατανάλωσης βιταμίνης C κάνε τώρα το TEST DNA – 3 σε 1

Αφήστε μια απάντηση

Icon

5,0 92 reviews