Νέα σχολική χρονιά και διατροφικοί στόχοι

Σχολική χρονιά scaled
2 λεπτά διάβασμα

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει και προγραμματίζουμε τους επόμενους μήνες, θέτοντας συνήθως νέους στόχους. Η διατροφή, ειδικά των παιδιών είναι ένα τεράστιο κομμάτι που απασχολεί την καθημερινότητα των γονέων. Από τη βρεφική ηλικία θεσπίζονται οι βασικές διατροφικές συνήθειες των παιδιών, οι οποίες αναδιαμορφώνονται κάθε χρόνο. Δυστυχώς, η παιδική παχυσαρκία στην Ελλάδα έχει επικίνδυνα υψηλά ποσοστά (1η στην Ευρώπη) και συνδέεται με την εμφάνιση παχυσαρκίας στην ενήλικη ζωή, η οποία με τη σειρά της αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων όπως οι καρδιοπάθειες και ο διαβήτης.

 “Η παιδική παχυσαρκία στην Ελλάδα έχει επικίνδυνα υψηλά ποσοστά (1η στην Ευρώπη) και συνδέεται με την εμφάνιση παχυσαρκίας στην ενήλικη ζωή.”

Είναι εξαιρετικά σημαντικό, αυτή την περίοδο, για τους γονείς να θέσουν συγκεκριμένους διατροφικούς στόχους για τα παιδιά έτσι ώστε να υιοθετήσουν νέους και πιο υγιεινούς τρόπους καθημερινής διατροφής. Ανάλογα την ηλικία, τις ανάγκες αλλά και τις διατροφικές προτιμήσεις του κάθε παιδιού, οι γονείς προτείνεται να είναι οι βασικοί αρωγοί σε συνεργασία με έναν διαιτολόγο-διατροφολόγο στη διατροφική διαπαιδαγώγηση του παιδιού. Μια καλή αρχή θα ήταν να συζητήσετε παρέα με το παιδί σας τους στόχους. Για παράδειγμα:

  • Κατανάλωση λαχανικών στα 2 βασικά τους γεύματα
  • Κατανάλωση 3 μερίδων φρούτων ημερησίως
  • Αύξηση πρόσληψης νερού
  • Λήψη υγιεινού γεύματος – κολατσιό στο σχολείο
  • Αντικατάσταση των σιτηρών (ψωμί, δημητριακά, μακαρόνια) με προϊόντα ολικής άλεσης
  • Μείωση κατανάλωσης συσκευασμένων χυμών και αντικατάσταση αυτών με smoothies ή φυσικούς χυμούς
  • Μείωση επεξεργασμένων τροφίμων πλούσιων σε κορεσμένα λιπαρά και σάκχαρα (κρουασάν, σφολιάτες, junk food, αλλαντικά, σοκολάτες, γλυκίσματα, αλμυρά σνακ)
  • Αύξηση φυσικής δραστηριότητας (εγγραφή σε ένα ομαδικό άθλημα, χορό, ποδήλατο, κολύμβηση κ.α.)
  • Κατανάλωση των βασικών γευμάτων στο οικογενειακό τραπέζι με όλη την οικογένεια
  • Μείωση ωρών τηλεθέασης (video games, τηλεόραση, κινητό)

Είναι πολύ σημαντικό και οι γονείς να ακολουθούν τα παραπάνω βήματα, καθώς έχει αποδειχθεί ότι τα παιδιά εμφανίζουν έντονες μιμητικές τάσεις προς τη συμπεριφορά των γονέων. Οι παραπάνω διατροφικές επιλογές θα μπορούσαν να υιοθετηθούν και από τους ενήλικες, θέτοντας κάθε μήνα έναν νέο στόχο για όλη την οικογένεια.

Στην υλοποίηση των διατροφικών στόχων, εκτός από την αποφασιστικότητα που χρειάζεται υπάρχουν και κάποια βοηθητικά εργαλεία. Ένα βασικό είναι η καταγραφή ημερολογίου. Παρακινείστε το παιδί σας να πάτε μαζί να ψωνίσετε ένα όμορφο τετράδιο και ευφάνταστα στυλό και προτρέψτε το να καταγράφει σαν ημερολόγιο τι καταναλώνει. Δώστε το καλό παράδειγμα και κάντε το και εσείς.

“Το φαγητό δεν είναι επιβράβευση ούτε τιμωρία. Είναι τρόπος ζωής και εξέλιξης της υγείας”

 

Σημαντική παρατήρηση: το φαγητό δεν είναι επιβράβευση ούτε τιμωρία. Είναι τρόπος ζωής και εξέλιξης της υγείας. Παράλληλα, διαλέξτε παρέα τα σκεύη που θα τρώει ή που θα παίρνει τα σνακ του στο σχολείο. Είναι σημαντικό να λάβει μέρος στην επιλογής τους. Εξηγήστε πως το τί επιλέγουν για γεύμα άλλα παιδιά δεν θα πρέπει να επηρεάζει τις δικές του συνήθειες.

Οι στόχοι κάθε φορά πρέπει να είναι να είναι μικροί και εφικτοί. Εάν δεν επετεύχθη κάποιος δεν πειράζει πάμε στον επόμενο και κάποια άλλη στιγμή επιστρέφουμε στον παλιό. Κάθε μικρή εκπλήρωση των παραπάνω στόχων θα είναι ένα βήμα πιο κοντά στη βελτίωση των καθημερινών διατροφικών συνηθειών και κατ’ επέκταση στην ενίσχυση της υγείας του οργανισμού.

Extra tip: Ιδέες για σχολικό ταπεράκι:

Group 85
Είναι στο χέρι σου να τα καταφέρεις!
Κατερίνα Ζορμπά

Αφήστε μια απάντηση

Icon

5,0 88 reviews