Ποιος είναι ο κανόνας 30 30 30 για την απώλεια βάρους;

kanonas 30 30 30
3 λεπτά διάβασμα

Ποιος είναι ο κανόνας 30 30 30 για την απώλεια βάρους;

Ο κανόνας 30-30-30 αποτελεί ένα νέο trend που υποστηρίζεται ότι μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους και στην ευεξία. Ο συγκεκριμένος κανόνας έχει  δύο βασικά χαρακτηριστικά: 

  • η κατανάλωση πρωινού που να περιέχει 30 γρ. πρωτεΐνης, μέσα σε 30 λεπτά από το ξύπνημα και
  • η πραγματοποίηση αερόβιας άσκησης χαμηλής έντασης 30 λεπτών 

Μπορεί ο συγκεκριμένος κανόνας να οδηγήσει στην απώλεια βάρους;

Πως η κατανάλωση πρωτεϊνούχου πρωινού επιδρά στην απώλεια βάρους;

Η σημασία τους πρωινού είναι πολύ σημαντική στην προσπάθεια ενός ατόμου που θέλει να χάσει βάρους. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση φαγητού νωρίς μέσα στη μέρα, επομένως και η κατανάλωση πρωινού είναι βοηθητική στην απώλεια βάρους  λόγω της εναρμόνισης με τον κιρκάδιο ρυθμό, ο οποίος ρυθμίζεται από το φως της μέρας και παράγει διάφορες ορμόνες και όχι μόνο. Επιπλέον, η κατανάλωση ενός πρωινού με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, μπορεί να συμβάλει στη ρύθμιση της όρεξης μέσα στη μέρα. Αυτό συμβαίνει γιατί, ένα πρωτεϊνούχο πρωινό συμβάλλει στην ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και έτσι στη ρύθμιση της όρεξης. Επομένως τα 30 γρ. πρωτεΐνης στο πρωινό γεύμα μπορούν να συνεισφέρουν στην απώλεια βάρους, χωρίς να σημαίνει όμως ότι την ίδια δουλειά δεν μπορεί να κάνει και λιγότερη ποσότητα πρωτεΐνης, καθώς οι ανάγκες του κάθε ατόμου είναι διαφορετικές.

Αερόβια άσκηση χαμηλής έντασης: πως μπορεί να σε ωφελήσει;

Η χαμηλής έντασης άσκηση είναι π.χ. το περπάτημα ή άλλης παρόμοιας έντασης ασκήσεις, όπου μπορείς κάνοντας τες να τραγουδάς, χωρίς να σου κόβεται η ανάσα. Αυτό είναι ένας εύκολος τρόπος για να δει κανείς σε ποια ένταση ασκείται. Η χαμηλής και η μέτριας έντασης άσκηση έχουν την ικανότητα να ενεργοποιούν σε μεγαλύτερο βαθμό τη διαδικασία της λιπόλυσης από ότι η υψηλής έντασης άσκηση. Όμως χρειάζονται τουλάχιστον 20 λεπτά για να ξεκινήσει η λιπόλυση να πραγματοποιείται σημαντικά. Επομένως τα 30 λεπτά άσκησης ίσως να μην είναι αρκετά για να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην μείωση του λίπους. Ωστόσο, αν κάποιος δεν διαθέτει παραπάνω χρόνο, τότε σίγουρα και η άσκηση αυτή είναι ευεργετική σε σχέση με το να μην κάνεις κάποιος τίποτα. Ειδικότερα, όχι μόνο τα βάλει το λιθαράκι της στην απώλεια βάρους αλλά θα συμβάλλει και στην συνολική ευεξία του οργανισμού, καθώς θα μειώσει το στρες και θα βελτιώσει τη διαύγεια.

Μπορεί η εφαρμογή του κανόνα 30-30-30 να οδηγήσει από μόνη της σε απώλεια βάρους; 

Και αφού αναλύσαμε το πως τα χαρακτηριστικά αυτού του κανόνα μπορούν να επιδράσουν στο σώμα και να συμβάλλουν στην απώλεια βάρους, ήρθε η ώρα να δώσουμε την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Η αλήθεια είναι ότι η εφαρμογή του κανόνα 30-30-30, χωρίς να υπάρχει κάποια άλλη αλλαγή στον τρόπο ζωής του ατόμου, δεν πρόκειται να οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα στην απώλεια βάρους. Για να επιτευχθεί η απώλεια βάρους πρέπει πρώτα να ισχύει η συνθήκη του θερμιδικού ελλείμματος, δηλαδή το άτομο να προσλαμβάνει λιγότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνει ο οργανισμός του. Από εκεί και πέρα, συνήθειες όπως η κατανάλωση πρωινού πλούσιο σε πρωτεΐνη  και η άσκηση μπορούν να συμβάλλουν στην πιο εύκολη και γρήγορη απώλεια βάρους. 

Επομένως, στοχεύστε στην αλλαγή των διατροφικών σας συνηθειών, μειώνοντας την κατανάλωση ενεργειακά πυκνών τροφών, όπως junk food, γλυκά, αλμυρά σνακ, αναψυκτικά κ.α. για να μπορέσετε να πετύχετε το θερμιδικό έλλειμμα, και υιοθετήστε συνήθειες, όπως αυτές του κανόνα 30-30-30, προσαρμοσμένες στις δικές σας ανάγκες και στους δικούς σας στόχους, για να συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στην απώλεια βάρους. 

Αφήστε μια απάντηση

Icon

5,0 88 reviews