Επανένταξη στο πρόγραμμα διατροφής μετά το Πάσχα

diatrofi meta to pasxa
4-5 λεπτά διάβασμα

Επανένταξη στο πρόγραμμα διατροφής μετά το Πάσχα

Το Πάσχα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες γιορτές. Είναι η ευκαιρία να περάσουμε χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους μας και να δημιουργήσουμε ωραίες αναμνήσεις.

Γιατί αυξήθηκε το βάρος μου κατά την διάρκεια του Πάσχα;

Είναι σύνηθες κατά την διάρκεια των Πασχαλινών διακοπών να υπάρξει κάποια αύξηση στο νούμερο της ζυγαριάς λόγω της αλλαγής στις διατροφικές συνήθειες. Ας ξεκινήσουμε με το πρώτο γεύμα της ημέρας. Στη καθημερινότητα μας, θα επιλέξουμε κάποιο θρεπτικό πρωινό που συμπεριλαμβάνει τα 3 βασικά μακροθρεπτικά συστατικά (πρωτεΐνη, υδατάνθρακα και λίπος), από την άλλη, τις ημέρες του Πάσχα, πολλοί ανυπομονούμε να φάμε για πρωινό τα αγαπημένα πασχαλινά κουλουράκια της γιαγιάς ή το τσουρεκάκι με μία ωραία κούπα καφέ.

Επίσης μία συνήθεια που υιοθετούμε αυτές τις ημέρες, είναι να παραλείπουμε γεύματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να αυξάνεται το αίσθημα της πείνας και να καταλήγουμε να καταναλώνουμε μεγαλύτερη ποσότητα από αυτήν που θέλουμε και χρειαζόμαστε. Ωστόσο, εκτός από την ποσότητα του φαγητού, αυξάνεται και η διάρκεια του γεύματος. Ειδικά την Κυριακή του Πάσχα, από την ώρα που ξυπνάμε, έχουν ξεκινήσει ήδη να σερβίρονται οι πρώτοι μεζέδες! Άρα ουσιαστικά, τσιμπάμε κάτι όλη την ώρα, χωρίς να καταλαβαίνουμε πόση ποσότητα καταναλώνουμε, μέχρι που θα κάτσουμε στο τραπέζι και θα συνεχίσουμε να τρώμε και το “κανονικό” γεύμα.

Τα Πασχαλινά εδέσματα. Τα παραδοσιακά πιάτα αυτών των ημερών έχουν αυξημένες θερμίδες και αυξημένη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι λόγω πρώτη ύλης (π.χ κόκκινο κρέας) και τρόπου μαγειρέματος (π.χ τηγάνισμα).

Επίσης ας μη ξεχνάμε τον παράγοντα αλκοόλ του οποίου η κατανάλωση αυξάνεται. Λόγω όλων των παραπάνω παραγόντων, πιθανό να παρατηρηθεί μία αύξηση στο βάρος. Όμως, είναι καθαρά εικονική. Τι σημαίνει αυτό; Η γνωστή σε όλους κατακράτηση υγρών. Μην ξεχνάς πως, 1 κιλό λίπους, ισούται με 7.000 θερμίδες! Πόσο πιθανό είναι να φτάσεις αυτόν τον αριθμό; Η απάντηση είναι, σχεδόν απίθανο! 

Όλα τα παραπάνω, δεν σημαίνει πως είναι κάτι που πρέπει να επιφέρει άγχος και πανικό! Δεν υπάρχει κανένας λόγος να χάσουμε στιγμές και να μην απολαύσουμε τα έθιμα. Μόλις επιστρέψουμε στην καθημερινότητα, θα επιστρέψει και το σύνηθες βάρος μας.

Τι θα κάνω μετά το Πάσχα; Πως θα χάσω το βάρος που πήρα;

Ηρεμία

Δεν χρειάζεται πανικός! Όλα θα μπουν και πάλι σε σειρά! Αν είσαι από τα άτομα που τους τρομάζει η ζυγαριά, μην δοκιμάσεις να ζυγιστείς την Δευτέρα του Πάσχα, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, αυτό που θα δεις θα είναι εικονικό. Άσε λίγες μέρες να περάσουν, ξεκίνα και πάλι το πρόγραμμα σου και μετά χωρίς άγχος ανέβα στη ζυγαριά σου. 

Ισορροπημένο πρόγραμμα 

  Αν δεν ακολουθείς κάποιο πρόγραμμα διατροφής που έχει φτιάξει για εσένα ο διαιτολόγος σου, επέλεξε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που συμπεριλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων και όχι κάποιο στερητικό, “detox” πρόγραμμα που συνδυάζεται με την φραση “χάστε 5 κιλά σε μία εβδομάδα”. Τέτοιου τύπου διατροφές, δίνουν εικονικά αποτελέσματα δηλαδή, μπορεί να δεις γρήγορα μείωση βάρους αλλά μόλις επιστρέψεις στις κανονικές διατροφικές συνήθειες οι πιθανότητες να αυξηθεί το βάρος ξανά, είναι πολλές. Επίσης ακολουθώντας τέτοια προγράμματα δίαιτας, δημιουργείται μία λανθασμένη σχέση με το φαγητό. 

Νερό, νερό και πάλι νερό!

Η ενυδάτωση του οργανισμού μας έχει πολλαπλά οφέλη. Ενισχύει την αποβολή των τοξινών από το σώμα, την υγεία του πεπτικού συστήματος και του δέρματος. Τις Πασχαλινές μέρες τα τρόφιμα που καταναλώνουμε είναι αυξημένα σε περιεκτικότητα αλατιού και προκαλούν αφυδάτωση στον οργανισμό μας και κατ επέκταση κατακράτηση υγρών. Αυτό είναι κάτι που δεν θέλουμε. Ενισχύστε τον οργανισμό σας με νερό και διάφορα αφεψήματα. Για παράδειγμα με τσάι χωρίς ζάχαρη είτε ζεστό είτε κρύο. Επίσης αυτό που δεν έρχεται στο νου μας πρώτο όταν αναφερόμαστε στην ενυδάτωση του οργανισμού είναι τα φρούτα και τα λαχανικά! Προσθέστε μέσα στη μέρα σας ως σνακ κάποιο φρούτο και σε κάθε κυρίως γεύμα σας πανδαισία λαχανικών!

Δεν παραλείπουμε γεύματα 

 Αυτό που παρατηρείται πολύ συχνά, όταν κάποιος θέλει να χάσει βάρος, είναι να μειώνει κατά πολύ τα γεύματα του μέσα στην ημέρα. Αυτό είναι μία λάθος προσέγγιση καθώς το μόνο που πετυχαίνετε είναι να αυξάνεται κατά πολύ το αίσθημα της πείνας και το πιο πιθανό είναι να προκληθεί υπερφαγικό επεισόδιο.

Εντάξτε στην καθημερινότητα σας μικρά και συχνά γεύματα έτσι ώστε να λαμβάνετε την ενέργεια που απαιτεί ο οργανισμός μας για να ανταπεξέλθει αλλά ταυτόχρονα να κάνετε τον μεταβολισμό σας να δουλεύει πιο σωστά και πιο γρήγορα. Επιλέξτε λοιπόν να καταναλώνετε 3 κυρίως γεύματα και 1-2 ενδιάμεσα (π.χ κάποιο φρούτο κτλ) 

Σωματική δραστηριότητα 

Όλα με την κατάλληλη ισορροπία. Όπως και με την διατροφή έτσι και με την σωματική δραστηριότητα πρέπει να υπάρχει η κατάλληλη ισορροπία. Δεν χρειάζονται υπερβολές. “Έφαγα πάρα πολύ, θα πάω 3 ώρες στο γυμναστήριο” λάθος. Πόσες μέρες θα αντέξει το σώμα σου να το κάνει αυτό; και στην περίπτωση που αντέξει, θα υπάρχει η σωστή απόδοση; Η απάντηση είναι όχι. Αν καταπονείς το σώμα σου δεν θα έχει το αποτέλεσμα που θέλεις. Το αντίθετο, το πιο πιθανό είναι να κουραστείς και να σταματήσεις την προσπάθεια. Η φυσική δραστηριότητα είναι κάτι που πρέπει να έχουμε όλη στην ζωή μας. Η άσκηση σε συνδυασμό με μία σωστή διατροφή, βοηθάει στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού έτσι ώστε να κάνει περισσότερες καύσεις. Εκτός από αυτό φυσικά, ενισχύει την καρδιαγγειακή υγεία και στην ανάπτυξη ή διατήρηση της μυϊκής μάζας. Ξεκινώντας λοιπόν μία σωστή διατροφή μην παραλείψετε την άσκηση! Στην περίπτωση που δεν σας αρέσουν τα προγράμματα του γυμναστηρίου υπάρχουν πολλές άλλες επιλογές, όπως για παράδειγμα ένας περίπατος στο πάρκο της γειτονιάς ή μία βόλτα με το ποδήλατο.  

Νηστεία

Αρκετός κόσμος, νηστεύει πριν το Πάσχα. Είτε και τις 40 ημέρες είτε την Μεγάλη Εβδομάδα. Υπάρχουν αρκετά οφέλη που μας προσφέρει η νηστεία αλλά κρύβει και κάποιες παγίδες. Δες εδώ αναλυτικά ότι χρειάζεται να γνωρίζει για την νηστεία https://www.nutrip.gr/nisteia . Μόλις τελειώσει η νηστεία; Τί κάνω; Παν μέτρον άριστον! Άλλωστε αυτή είναι η ουσία της νηστείας. Εντάσσουμε με μέτρο τα αρτύσιμα φαγητά (π.χ μαγειρίτσα, κατσικάκι, γλυκά κτλ) έτσι ώστε να μην έχουμε ανεπιθύμητα αποτελέσματα και διαταραχές του γαστρεντερικού συστήματος (π.χ αυξημένο αίσθημα φουσκώματος). Χρησιμοποιήστε την μέθοδο του πιάτου! Στο ½ του πιάτου βάζουμε λαχανικά, στο ¼ πηγή υδατανθράκων (π.χ πατάτες-ρύζι- σπιτική πίτα), και στο υπόλοιπο ¼ πηγή πρωτεϊνών (π.χ κατσικάκι-κοκορέτσι-αυγό).

Συμπερασματικά 

Οι γιορτινές μέρες δεν είναι κάτι που πρέπει να μας τρομάζει και να μας αγχώνει. Ο στόχος αυτών των ημερών είναι να περάσουμε όμορφες στιγμές με τους ανθρώπους που αγαπάμε. Επιστρέφοντας στην καθημερινότητα μας, θα επιστρέψουμε και στις διατροφικές μας συνήθειες και γιατί όχι, αν το θέλουμε θα τις κάνουμε ακόμα καλύτερες! Αν η επανένταξη σε σωστές και ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες είναι κάτι που σας φαίνεται πολύ δύσκολο, μην διστάσετε να απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία διαιτολόγο-διατροφολόγο για να σας βοηθήσει να πετύχετε τον στόχο σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Icon

5,0 90 reviews