Διατροφή και αιμορροΐδες

Aimoroides kai diatrofi
3 λεπτά διάβασμα

Διατροφή και αιμορροΐδες 

Οι αιμορροΐδες είναι ένα συχνό φαινόμενο που μπορεί να ταλαιπωρεί αρκετό κόσμο και να επηρεάζει τη ποιότητα ζωής τους. Υπάρχουν διάφοροι προτεινόμενοι τρόποι θεραπείας, όπως συντηρητικοί τρόποι θεραπείας, φαρμακευτική αγωγή που μπορεί να βοηθήσει στα συμπτώματα ή/και χειρουργική αφαίρεση των αιμορροΐδων. Μέσα στους συντηρητικούς τρόπους θεραπείας εντάσσεται και η διατροφή. 

Νερό: ο σύμμαχος σου στην καταπολέμηση των αιμορροΐδων

Το νερό είναι το πιο σημαντικό θρεπτικό συστατικό της διατροφής ενάντια στα συμπτώματα των αιμορροΐδων. Η επαρκής πρόσληψη νερού μαλακώνει τα κόπρανα και βελτιώνει τη κινητικότητα του εντέρου με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενόχληση από τις αιμορροΐδες κατά τη κένωση. Στοχεύστε λοιπόν σε επαρκή πρόσληψη νερού, δηλαδή 2-2,5 λίτρα για τις γυναίκες και 3-3,5 λίτρα για τους άνδρες. Στην πρόσληψη υγρών συγκαταλέγονται και τα ροφήματα, όπως χυμοί, τσάι αλλά και οι σούπες.

Φυτικές ίνες: απαραίτητο και για τη συνολική υγεία του εντέρου

Οι φυτικές ίνες αποτελούν τους σύνθετους υδατάνθρακες που υπάρχουν στα ολικής άλεσης τρόφιμα, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια. Η κατανάλωση τους σε συνδυασμό με τη κατανάλωση νερού βοηθάει στη σωστή σύσταση των κοπράνων και έτσι τη μείωση των συμπτωμάτων των αιμορροΐδων. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να αξιολογηθεί και η χορήγηση συμπληρώματος φυτικών ινών, καθώς έχει φανεί ότι μπορεί να μειώσει την εμφάνιση αιμορραγίας.

Απώλεια βάρους: αν έχεις παραπάνω κιλά, αυτή είναι η λύση στις αιμορροΐδες!

Ένας παράγοντας ο οποίος μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση αιμορροΐδων είναι το αυξημένο σωματικό βάρος και ειδικότερα η παχυσαρκία. Γι αυτό προτείνεται στα άτομα με παχυσαρκία να χάσουν κιλά, ώστε να ανακουφιστούν και από τα συμπτώματα των αιμορροΐδων μεταξύ των άλλων. Η απώλεια βάρους μπορεί να επιτευχθεί με το τη σχεδίαση ενός προγράμματος διατροφής, που θα στοχεύει στο θερμιδικό έλλειμμα, από έναν διαιτολόγο-διατροφολόγο.

Φλαβονοειδή: το βιοδραστικό συστατικό κατά των αιμορροΐδων

Τα φλαβονοειδή είναι μη απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, που δεν αποδίδουν θερμίδες. Παρά το γεγονός ότι δεν είναι απαραίτητα, έχουν ποικίλες θετικές δράσεις στον οργανισμό, όπως αντιφλεγμονώδης και αντιοξειδωτικές. Σε σχέση με τις αιμορροΐδες, το συμπλήρωμα φλαβονοειδών φαίνεται να συμβάλλει στη μείωση της αιμορραγίας, του πόνου και της φαγούρας. Αν όμως το συμπλήρωμα δεν απαιτείται στη δική σας περίπτωση, τότε μπορείτε να ενισχύσετε τη διατροφή σας με τρόφιμα πλούσια σε φλαβονοειδή όπως είναι τα σταφύλια, το ελαιόλαδο, το ρόδι, τα berries, οι ντομάτες, τα μήλα, τα αχλάδια, τα ροδάκινα, οι φράουλες, το πράσινο και μαύρο τσάι και το κρασί.

Άλλοι παράγοντες που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των συμπτωμάτων από τις αιμορροΐδες

Εκτός από τη διατροφή, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες του τρόπου ζωής και όχι μόνο που μπορούν να περιορίσουν τη εμφάνιση των συμπτωμάτων των αιμορροΐδων. Αυτοί είναι οι εξής:

  • Άσκηση: η άσκηση μπορεί να συμβάλλει στη αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και έτσι και στη μείωση της εμφάνισης των συμπτωμάτων των αιμορροΐδων
  • Χρόνος κένωσης: κατά την κένωση δεν πρέπει να προσπαθείτε για πολύ ώρα να αφοδεύσετε. Συγκεκριμένα, ο χρόνος που προτείνεται είναι έως 3 λεπτά. Γι’ αυτό προτείνεται να μην έχετε μαζί σας το κινητό στη τουαλέτα ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να σας κάνει να μείνετε εκεί παραπάνω από όρο θα έπρεπε
  • Διαχείριση του στρες και καλό ύπνο: το στρες μπορεί να οδηγήσει σε απορρύθμιση της λειτουργίας του εντέρου. Γι’ αυτό το στρες καλό είναι να μην υπάρχει ή να υπάρχει σε περιορισμένο βαθμό. Ο καλός ύπνος θα βοηθήσει επίσης στη σωστή λειτουργία του εντέρου.

Συμπερασματικά

Οι αιμορροΐδες είναι ένα φαινόμενο αρκετά ενοχλητικό και είναι λογικό όσοι ταλαιπωρούνται από αυτό, να αναζητούν απλές λύσεις στο πρόβλημα αυτό. Μία καλά σχεδιασμένη διατροφή με επαρκής πρόσληψη φυτικών ινών, υγρών και φλαβονοειδών, η οποία θα στοχεύει παράλληλα στην απώλεια βάρους αν υπάρχει ένδειξη γι αυτήν, θα συμβάλλει στη βελτίωση των συμπτωμάτων. Γι’ αυτό αν ταλαιπωρείστε από αιμορροΐδες, συμβουλευτείτε έναν διαιτολόγο-διατροφολόγο να σας κατευθύνει κατάλληλα.

Αφήστε μια απάντηση

Icon

5,0 87 reviews