Κανέλα

kanela
1,5 λεπτά διάβασμα

Τι είναι η κανέλα;

Η κανέλα είναι ένα μπαχαρικό που προέρχεται από τον φλοιό διάφορων ειδών δένδρων του γένους Cinnamomum. Ο φλοιός αυτών των δένδρων αποξηραίνεται και χρησιμοποιείται ως μπαχαρικό, παρέχοντας ένα ξεχωριστό άρωμα και γεύση.

Χρησιμοποιείται ευρέως στη μαγειρική και ζαχαροπλαστική, καθώς και στην παρασκευή αρωματικών ροφημάτων. Έχει γλυκιά και ζεστή γεύση με νότες μπαχαρικών και είναι ευπρόσδεκτη σε πολλά πιάτα και γλυκά.

Ποια είναι η διατροφική της αξία;

Η κανέλα από μόνη της δεν περιέχει πολλές θερμίδες. Σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας των Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA), μία κουταλιά της σούπας (περίπου 2,6 γραμμάρια) κανέλας περιέχει περίπου 6 θερμίδες. Περιέχει αρκετά αντιοξειδωτικά, όπως πολυφαινόλες και μικρές ποσότητες βιταμίνης Κ και ασβεστίου, αλλά αυτές οι ποσότητες δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικές από θρεπτική άποψη. Η κανέλα περιέχει επίσης μικρές ποσότητες σιδήρου, μαγνησίου και βιταμίνης C.

Ποιες είναι οι βασικές ιδιότητες της;

Έχει πολλές ιδιότητες και χρησιμοποιείται ευρέως στη μαγειρική και στην ιατρική:

  1. Γεύση και άρωμα: Έχει έντονη γλυκιά γεύση και ζεστό άρωμα που την καθιστούν δημοφιλή ως μπαχαρικό και αρωματικό πρόσθετο.
  2. Ιατρικές ιδιότητες: Έχει αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες. Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής, στην προστασία του οργανισμού από τις ελεύθερες ρίζες και στην καταπολέμηση των βακτηριδίων.
  3. Ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα: Έχει αναφερθεί ότι μπορεί να βοηθήσει στην ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, καθώς φαίνεται να βελτιώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη και την απορρόφηση της γλυκόζης.
  4. Πηγή αντιοξειδωτικών: Περιέχει φυτικά συστατικά που λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά και μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των κυττάρων από την οξειδωτική ζημία.
  5. Πιθανά οφέλη για την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος: Ορισμένες μελέτες έχουν υποδείξει ότι η κανέλα μπορεί να συμβάλει στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων στο αίμα, προστατεύοντας έτσι την υγεία της καρδιάς.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η κανέλα δεν πρέπει να λαμβάνεται σε υπερβολικές ποσότητες, καθώς μεγάλες δόσεις μπορεί να είναι επιβλαβείς. Επίσης, πριν από οποιαδήποτε χρήση για ιατρικούς σκοπούς, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Πως να την εντάξω στη διατροφή μου;

Η κανέλα μπορεί να ενταχθεί στη διατροφή σας με διάφορους τρόπους. Ορισμένες ιδέες περιλαμβάνουν:

  • Προσθήκη σε πρωινό δημητριακά: Ρίξτε μια πρέζα κανέλας σε βρασμένο δημητριακό όπως πρωτεΐνη σόγιας, βρώμη ή δημητριακά από ολικής αλέσεως σιτάρι.
  • Αρωματισμός ροφημάτων: Προσθέστε μια πρέζα κανέλας σε καφέ, τσάι, ζεστή σοκολάτα ή φρέσκο χυμό μήλου για ένα αρωματικό άγγιγμα.
  • Προσθήκη σε γιαούρτι ή τυρί: Σκορπίστε λίγη κανέλα σε γιαούρτι, τυρί φέτα ή τυρί κρέμα για να προσθέσετε γεύση και αρωματικότητα.
  • Πασπάλισμα σε φρούτα: Ρίξτε κανέλα πάνω από φρούτα όπως μήλα, αχλάδια, βερίκοκα ή βατόμουρα για ένα γλυκό και αρωματικό σνακ.
  • Προσθήκη σε γλυκά: Χρησιμοποιήστε κανέλα για να αρωματίσετε γλυκά όπως μπισκότα, κέικ, κρέμες ή παγωτό.

 

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η κανέλα πρέπει να χρησιμοποιείται με μέτρο και να λαμβάνετε υπόψη τη συνολική σύνθεση της διατροφής σας. Επίσης, συνιστάται να επιλέγετε κανέλα υψηλής ποιότητας για καλύτερη γεύση και θρεπτική αξία.

Αφήστε μια απάντηση

Icon

5,0 87 reviews