Τζίντζερ

ginger
1,5 λεπτά διάβασμα

Τι είναι το τζίντζερ;

Το τζίντζερ προέρχεται από την ρίζα του φυτού με το επιστημονικό όνομα Zingiber officinale. Προέρχεται από τη νοτιοανατολική Ασία και είναι ευρέως διαδεδομένο σε πολλές περιοχές του κόσμου σήμερα. Η καλλιέργεια του περιλαμβάνει τη φύτευση της ρίζας σε ένα έδαφος πλούσιο σε υγρασία και την ανάπτυξη της για περίπου 8-10 μήνες πριν τη συγκομιδή. Η ρίζα του είναι αυτή που χρησιμοποιείται κυρίως για τις γεύσεις και τις ιδιότητές της.

Έχει έντονη, πικάντικη γεύση και ένα ιδιαίτερο άρωμα. Χρησιμοποιείται ευρέως στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική για να προσδώσει γεύση και άρωμα σε διάφορα πιάτα και γλυκά. Επίσης, χρησιμοποιείται για την παρασκευή αρωματικών ροφημάτων, όπως τσάι.

Ποια είναι η διατροφική του αξία;

Όσον αφορά τις θερμίδες του, παρέχει περίπου 80-90 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Οι θερμίδες αυτές προέρχονται κυρίως από τα υδατάνθρακες, ενώ το ποσοστό λίπους και πρωτεΐνης είναι σχετικά χαμηλό. Όσον αφορά τη θρεπτική αξία, περιέχει μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, μαγνήσιο, κάλιο και μαγγάνιο. Περιέχει επίσης αιθέρια έλαια, όπως τζίντζερολ, που του δίνουν τη χαρακτηριστική γεύση και έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Ποιες είναι οι βασικές ιδιότητες του τζίντζερ;

Εκτός από τη γαστρονομία, το τζίντζερ έχει και ιατρικές ιδιότητες. Πιστεύεται ότι έχει αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές, αντιμικροβιακές και αντιμυκητιασικές ικανότητες. Επιπλέον, η ρίζα του έχει χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση διάφορων προβλημάτων υγείας, όπως η ναυτία, οι πεπτικές διαταραχές, οι κρυολογήματα, ο πόνος και η φλεγμονή.

  1. Αντιφλεγμονώδης δράση: Περιέχει φυτοχημικές ενώσεις, όπως γίνγκερολ και σοβενίνη, που έχουν αντιφλεγμονώδη ιδιότητες. Αυτές οι ενώσεις μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα.
  2. Αντιοξειδωτική δράση: Περιέχει αντιοξειδωτικές ενώσεις που μπορούν να προστατεύουν τα κύτταρα από την οξειδωτική ζημιά που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες.
  3. Αντιμικροβιακή δράση: Περιέχει ενεργά συστατικά που μπορούν να καταπολεμήσουν βακτηρίδια και άλλα μικρόβια, βοηθώντας στην προστασία από μολύνσεις.
  4. Καταπραϋντική δράση στο πεπτικό σύστημα: Το τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση από πεπτικές διαταραχές, όπως δυσπεψία.

Ωστόσο, πριν το χρησιμοποιήσετε για ιατρικούς σκοπούς, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας, καθώς μπορεί να υπάρχουν περιορισμοί ή αλληλεπιδράσεις με άλλα φάρμακα ή προβλήματα υγεία.

Πως να εντάξω το τζίντζερ στη διατροφή μου;

Το τζίντζερ μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διάφορους τρόπους στη μαγειρική και την παρασκευή ποτών. Ορίστε μερικοί από τους τρόπους που μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε:

  • Φρέσκο τζίντζερ: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φρέσκο τζίντζερ για να προσθέσετε γεύση και άρωμα σε σάλτσες, σούπες, αλλαντικά, αλλαντικά, stir-fries και αλλαντικά. Απλά καθαρίστε το, ξεφλουδίστε το και το κόβετε σε λεπτές φέτες, κομμάτια ή το τρίβετε.
  • Τζίντζερ σκόνη: Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε σκόνη για να προσθέσετε γεύση σε γλυκά, μπισκότα, κέικ, κέικ και ποτά. Αντικαθιστάτε το φρέσκο με μια μικρή ποσότητα τζίντζερ σκόνης, σύμφωνα με τις συνταγές.
  • Τζίντζερ τσάι: Το τσάι είναι ένα δημοφιλές αφέψημα με αντιφλεγμονώδεις και καταπραϋντικές ιδιότητες. Μπορείτε να παρασκευάσετε το τσάι απλά βράζοντας τις φέτες του σε νερό και προσθέτοντας λίγο μέλι και λεμόνι για γεύση.
  • Τζίντζερ χυμός: Μπορείτε επίσης να παρασκευάσετε χυμό απλά αποχυμώνοντας φρέσκο τζίντζερ. Ο χυμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή ποτών, σαλτσών και μαρινάδων.

Θυμηθείτε να προσαρμόζετε την ποσότητα του στις προτιμήσεις σας και τις συνταγές που ακολουθείτε.

Αφήστε μια απάντηση

Icon

5,0 87 reviews